Wel of geen verzekering voor je nieuwe telefoon?


2 juni 2019 Facebook Twitter LinkedIn Google+ Tips


Verzekering telefoon

Mocht je een nieuwe telefoon kopen, dan is het altijd de vraag of je de nieuwe telefoon wel of niet moet verzekeren. Dit is een belangrijke vraag en daarom staan we hier vandaag kort bij stil. We zullen het kort hebben over voordelen en nadelen van een verzekering. Het is hierbij echt belangrijk dat je naar jouw persoonlijke gebruik kijkt en hoe zorgvuldig jij met spullen kunt omgaan.

De voordelen van een telefoonverzekering

Als jij verzekerd bent voor je telefoon is het grootste voordeel dat je telefoon wordt gepareerd tegen een bepaalde vergoeding. Dit is natuurlijk erg prettig, want anders moet je de betaling zelf uitvoeren en dat is natuurlijk niet prettig. Het is hierbij belangrijk dat je goed kijkt naar jouw gebruik van de telefoon. Als je slordig met spullen omgaat, is het zeker aan te raden om de telefoon te laten verzekeren. Hierbij weet je zeker dat het kosteloos wordt vergoed indien de telefoon defect gaat. Zo is de telefoon verzekerd tegen valschade, waterschade en in veel gevallen diefstal. Diefstal is wel een extra optie. Het is daarom verstandig om altijd naar de polis te kijken en na te vragen of dit ook in de verzekering zit.

Nadeel van telefoonverzekering

Het nadeel is natuurlijk dat je maandelijks een bedrag kwijt bent aan abonnementskosten voor de verzekering. Daarnaast kun je niet bij elke telefoon reparatie terecht. Bekijk hier bijvoorbeeld een website die over het algemeen ondersteunt wordt door verzekeraars. Naast dat je een maandelijks bedrag betaald, betaal je ook eigen risico in geval jouw telefoon defect raakt. Het is dus niet zo dat je niets hoeft te betalen als jouw telefoon defect gaat. Hou hier dus zeker rekening mee, want over het algemeen is het eigen risico rond de 50 euro.